Köpvillkor

LEVERANSER

Leveranstid

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar under normala omständigheter. Alla beställningar innan 14:00 skickas samma dag. Vid tillfälligt slut på produkten kan leveransen försenas. Vid beställning som innehåller vara i lager samt vara ej i lager skickas denna när alla artiklar finns i lager.

Leveransproblem underrättas i första hand via e-post.  

Leveranssätt

Vi levererar med både Postnord och DHL. Normalt levereras paket som väger under 1 kg med Posten Varubrev och paket som väger mer än 1 kg med DHL. Vid eventuella förseningar beroende på fraktföretaget friskriver vi oss från ekonomiskt ansvar.

Postnord Varubrev levereras direkt hem i din postlåda. I det fall Varubrevet skulle vara för stort för din postlåda så får du hämta det hos ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär. Du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS, mail eller brev (gäller försändelser upp till 1 kg).

DHL Servicepoint levereras till din närmaste servicepoint och du aviseras via mail eller sms. 

Leveranskostnad 

För beställning inom Sverige är fraktkostnaden 39 kr. Vid ordervärde överstigande 399 kr bjuder vi på frakten.

Alla beställningar från övriga länder har en fraktkostnad på 79kr under 3kg och för paket överstigande 3kg är kostnaden 99kr. 

BYTEN & RETURER

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Returnerade varor ska vara i nyskick, vilket innebär att förpackningen är obruten och utan skador. 

Ångerrätt

Full ångerrätt gäller inom fjorton dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att varan är i nyskick. Det är viktigt att du bifogar en kopia på din faktura/följesedel eller ett brev där ditt namn, din adress och ditt ordernummer står så vi vet vad returen gäller.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet förlorar du ångerrätten.

Vi följer Konsumentverkets rekommendationer (se: konsumentverket.se).

Ej uthämtade beställningar och skador på paket

Vid icke uthämtade försändelser som returneras till oss (paket cirka 30 dagar, brev cirka 14 dagar) förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350:-

Vid skador på paketet ska du anmäla detta till postkontoret eller annan transportör omedelbart och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcks skadan vid ett senare skede och det kan härledas till sådan skada förorsakad av transportföretagets hantering skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. 

Vid eventuell tvist med transportföretaget kontaktar du oss. 

Återbetalning

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden vid byten. 

Se även konsumentverkets distansavtalslagen & E-handel.